سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گفتگو با دانشمندان، مایه بهره مندی ازایشان و به دست آوردن فضیلتهای آنان است . [امام علی علیه السلام]

آنچه گذشت ... - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: nehad parsa سه شنبه 86 بهمن 2   ساعت 6:58 عصر

 

 

 

اتحاديه عرب و فلسطين و لبنان

 

شوراي وزراي عرب هفته گذشته با اطلاع اتحاديه عرب در قاهره تشکيل جلسه داد و پبيش از جنايات شنيع صهيونيستها در غزه و ايجاد محاصره کامل و خاموشي فراگير در غزه و محروميت 1.5 ميليون انسان از نيازهاي حياتي و اوليه زندگي درباره اوضاع لبنان و فلسطين بحث و تبادل نظر کرد .اما نتيجه اين نشست چه بود ؟

وزراي عرب با رد و بدل کردن تبسم ها و جملات مودبانه و تعارفات سرد ديپلماتيک ديدار کردند و با خروج عکاسان و روزنامه نگاران از سالن ،درها بسته شد و برخي گمان کردند که در اين ميان بحثهاي داغي پيرامون اين دو کشور انجام شده و نتايج حکيمانه و مواضع محکمي اتخاذ شده است .برخي وزراء با شنيدن نام بيانيه اي بنام "طرح عربي درباره امور لبنان" غافلگير شدند و يکي از ايشان از جناب رئيس جلسه پرسيد که اين طرح کي تصويب شده است ؟ ما از کشور خود به اينجا آمده ايم تا چنين طرحي را بررسي و مصوب کنيم ولي با اينکه هيچيک مورد بحث قرار نگرفته و نمي دانيم چه کسي آنرا تصويب کرده و چه کساني آنرا مطرح کرده اند و موضع عربي در صورتشکست اين طرح چيست ،از ما مي خواهيد اين طرح را مبناي کار قرار دهيم ؟

وزير ديگري در گوش کناردستي خود گفت : ما فقط شاهديم ،نياز ديگري نيست .وزير ديگري مي گويد :بزرگان اين طرح را ابداع کرده اند .ديگري پاسخ داد : بزرگ ماييم و همچون کوچکان فرومايه همايش وين 1915 وين نيستيم .

ديگري گفت : از همايش پاييز بازگشتيد و هنوز اوضاع در غزه روز به روز مرگبارتر مي شود درحاليکه بوش در حال ديدار از پايتختهاي عربي است . حتي اگر دخالت ما در امور لبنان ممنوع باشد ،ما خواهان بررسي مسائل فلسطين و اعلام نظر درباره آن هستيم .

فرخنده و ميمون تباري از ميان مبارکان هم گفت :مسوولان امور فلسطين خود زمان بيشتري براي مذاکره با سرانشان خواسته اند و اوضاع لبنان بدليل نداشتن رئيس جمهور بحراني است و ما نسبت به اوضاع اين کشور حساسيم .

واعجبا! کشتاري در غزه و سکوت قبرستان سايه گستر بر قصرها و اتاق خواب سروران عرب .آنها ميلي به ديدن اخبار جهان ندارند ،چرا که تصاوير و فريادها و ناله هاي ملتي است که از برادران عرب خود در برابر جنگ نابودگر نيروهاي تروريست صهيونيستي امريکايي درخواست کمک مي کنند . بيانيه هاي محکوميت از سوي گروه هاي مختلف عربي البته با حيا و احتياط خاصي به سوي رسانه ها سرازير مي شود اما ملت عرب از خليج فارس تا اقيانوس اطلس خواستار مشاهده عمل سران خود هستند نه حرف زدن پوشالين و شرمسارانه آنها را .آنها حتي نمي خواهند که فرزندان جنابان روساء با اسرائيل بجنگند .پس اين مردم چه مي خواهند ؟

مردم مي خواهند که گذرگاه هاي مصري – فلسطيني باز شود تا شرافتمندان عرب بتوانند آب و غذا ودارو و لباس را به دست 1.5 ميليون انسان بيگناه تحت محاصره قرار گرفته برسانند . به برادران مصري خود ياد آور مي شويم که برخي داوطلبان عرب براي کمک به ارتش سوم مصر که پس از جنگ 1976 از سوي ارتش اسرائيل در صحراي سيناء محاصره شده بود به مصر عزيمت کردند تا به ياري ارتش و ملت مصر بشتابند و بسياري از اين داوطلبان در نبرد معروف "راس العش" شرکت کردند .با اين يادآوري از رهبران مصر و ملت شريف مصر مي خواهيم که محاصره غزه را با بازکردن گذرگاه رفح بشکنند .

ملت عرب از کشورهاي عربي نفت خيز که با سرکرده تروريسم جهاني معاملات بزرگ تسليحاتي براه انداخته اند مي خواهد که اين معامله ها را بر هم زنند تا اسرائيل از دشمني با ملت فلسطين دست بکشد .ملت عرب براي نجات فلسطين از نابودي عمومي که اسرائيل در حال پياده کردن آن است ،از سران عرب انتظار دارد مواضعي دلاورمردانه و رهبرمآبانه اتخاذ کنند .

اگر مصر دربند اندک مساعده بي فايده امريکا باشد و خود را به عمليات "ميراث بري سياسي"مشغول کند و توان عمل را از خود سلب کند ،حرفي نيست اما شما سران کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس از قراردادهايي که مصر امضا کرده واهمه اي نداريد ،پس به نجات قبله اول خود بشتابيد !

ديگر اينکه ننگ است بر ما که برخي صداهايي ناهنجار فلسطيني را که بر صفحه رسانه هاي بصري پديدار مي شوند و برادران محاصره شده خود در غزه را سرزنش مي کنند را بشنويم . ننگ است بر تشکيلات خودگردان در رام الله که تظاهراتهاي اعتراض آميز آرام را که در حمايت از برادران خود در غزه انجام مي شود را سرکوب کند و فعالان آنرا بازداشت کند .

عجبا که رهبري از رهبران رام الله اعلام مي کند گشودن گذرگاه رفح در غزه بدليل توافقنامه بين فلسطين و اسرائيل و اروپا به غير از اتفاق نظر عمومي راه ديگري ندارد و هم او مي گويد که ما در تشکيلات خودگردان نمي توانيم مذاکرات با اسرائيل را متوقف سازيم مگر با اتفاق نظر عربي در اتحاديه عرب .اي ننگ و عار بر اين رهبر ذلت پذير و تسليم محور ! آيا همايش سران در الجزاير در دهه هشتاد را که سازمان آزاديبخش را تنها نماينده قانوني درباره مساله فلسطين اعلام کرد را به ياد نمي آورد ؟ پس چه حقي بالاتر از اين را مي خواهد که واگذار شود ؟ آيا توافقنامه اوسلو هيچ اثري از نظر و ديدگاه اعراب در خود دارد ؟

 

سرانجام بايد گفت که صبر پيشه کنيد صبر ! اي اهل غزه که فرج الهي نزديک است نزديک .

 

د. محمد صالح المسفر  

 

د. م. پ/

 


نظرات شما ()

نویسنده: nehad parsa دوشنبه 86 دی 24   ساعت 3:20 عصر


شکست ، پیش از آغاز سفر


جنایت در دنیای جرج w  پاتر

علت سفر جرج
بوش به خاورمیانه در برهه زمانی کنونی چیست ؟

پاسخی که به
ذهن هر ناظر سیاسی تازه کاری می رسد این است : که ثابت کند وی بزرگترین شکست خورده
در ریاست بزرگترین قدرت جهان است . هیچ عربی نیست که نداند وی پیش از دست به کار
شدن به آنچه "برنامه مذاکره برای صلح بین فلسطین و اسرائیل " می نامد ،
از انجام آن ناتوان است .

گفته می شود
که وی با تلاش هر چه بیشتر می کوشد آنچه را که از همایش آناپلیس که طی آن اعراب و
اسرائیلی ها را گرد سفره ای برای نشخوار کلماتی درباره صلح عربی اسرائیلی بعنوان
مدخل صلح در کل منطقه جمع کرده بود ،انتظار داشت ؛در این سفر محقق سازد .

جناب رئیس سفر
دوره ای خود را با دیدار از فلسطین اشغالی آغاز و تاکید می کند که این سرزمین خانه
ملت یهود است و بدین ترتیب خواسته آشکار رئیس رژیم صهیونیستی را بدون توجه به
واکنش فلسطینی ها که حاکی از هراس و دغدغه از نتایج این نامگذاری بر سرنوشت اعراب
باقیمانده در داخل سرزمینهای اشغالی که بیش از 20 %‌ از کل جمعیت این مناطق را
تشکیل می دهند است ، برآورده می سازد
ادامه مطلب...

نظرات شما ()

نویسنده: nehad parsa چهارشنبه 86 دی 19   ساعت 4:16 عصر

 

سفر بوش
؛ تکمیل پروژه نابودی ملت فلسطین
 

 

 

در حالیکه
برغم آماده باش مقامهای اسرائیلی و تشکیلات خودگردان برای استقبال از بوش ، دید عمومی
مردم در فلسطین نسبت به سفر بوش به منطقه منفی و همراه با نگرانی است ،کارشناسان و
ناظران سیاسی گفته اند که این سفر با وجود ادامه جنایات اسرائیل و تناقض رفتار این
رژیم با ادعاهای بوش و وعده های آناپولیس ،هیچ منافعی برای ملت فلسطین جلب نخواهد کرد
.

"عبدالستار قاسم" از تحلیلگران
برجسته فلسطین معتقد است که بر اساس تاریخ دیدارها و سفرها و وعده های طرفهای امریکایی
اسرائیلی این دیدار نیز طرف فلسطینی را ناکام خواهد گذاشت و دخالتهای امریکا تنها به
جهت کمک به یکسره کردن پروژه نابودی ملت ساکن در سرزمینهای اشغالی و جایگزین کردن مردمی
دیگر با آرامش خاطر است
.

پروفسور
قاسم  تا کید کرد که این دیدار هم از چارچوب
برنامه همکاری امریکا با اسرائیل خارج نیست  و در راستای فشار سیاسی امنیتی هرچه بیشتر بر طرف فلسطینی است و این موضوع بدان
حد آشکار است که حتی تمامی  مردم عادی فلسطین
نیز بخوبی از آن آگاهند  و نگرانی خود را از
حضورجلاد ابراز داشتند و هدف این سفر را افزایش محاصره مقاومت و خوار کردن بیشتر ملت
فلسطین و همراه کردن ملت عرب بر ضد ایران دانسته اند
.

از سوی
دیگر "صالح النعامی " روزنامه نگار متخصص در امور فلسطین تاکید کرد که سخنرانی
ها و مصاحبه های بوش با روزنامه های صهیونیستی در روزهای اخیر تمامی فلسطینیان و بخصوص
کسانی که بیش از همه امریکا را دارای نقش موثر در منطقه می دانستند  ناامید کرده است
.
ادامه مطلب...

نظرات شما ()

نویسنده: nehad parsa سه شنبه 86 دی 18   ساعت 2:22 عصر


استقبال شایسته از جناب آقای "جنایتکار جنگی" !  !!

       
جنایتکار جنگی
جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا  که در آخرین سال ریاست جمهوری خود  وارد خاورمیانه می شود با تهدید "القاعده" مبنی براینکه از وی با بمب و خمپاره استقبال خواههد شد مواجه است . ولی به اعتقاد ما  شایسته است از وی  بعنوان  یک جنایتکار جنگی  با تخم مرغ  و گوجه گندیده و تظاهراتی که نشانگر احساسات حقیقی امت عربی اسلامی در برابر  جنگهای ویرانگر وی باشد استقبال شود.
مرد توخالی
6 کشور میزبان بوش حق دارند که جلوی پای بوش فرش قرمز پهن کنند و سفره های رنگارنگی برای او و همراهانش بیارایند ،چرا که اگر نگوییم که این دولتها در تمامی جنگهای بوش شریک بوده اند می توانیم ادعا کنیم که آنها با آمریکا همدست بوده اند و هیمن بس که حمله به عراق از خاک کشورهای عربی آغاز شد ،‌اما مردم این کشورها نیز این حق را باید داشته باشند که رای خود را درباره این جنایتکار با روشی متمدنانه بازگو کنند.

برای ملتهای عربی  که سران آنها  در جنگ علیه خاورمیانه و اسلام با بوش همراه بوده اند ننگ است که سکوت کنند و در مصر و اردن و عربستان و فلسطین و افغانستان و ..  با گل و ریحان و سلام و صلوات و یا حتی سکوت از بوش استقبال کنند و در حالی که در انگلیس و استرالیا و ... مردم  با فریادهای خشم از بوش استقبال کرده اند
ادامه مطلب...

نظرات شما ()

نویسنده: nehad parsa سه شنبه 86 دی 18   ساعت 11:20 صبح


هشدار به یهود : کاهش نفوذ یهودیان در اروپا در برابر موج قوی مهاجران مسلمان

تلاش یهود برای باقی ماندن در اروپا و 2020 سال ناپدید شدن یهودیان از قاره سـبـــــــز

گزارش های دستگاه های یهودی به یهودیان هشدار داد که شمار وابستگان یهودیت در اروپا رو به کاهش است و علاوه بر آن تاثیر سیاسی آنها در کشورهای محل زندگی شان نیز رو به افول می باشد .

همزمان با انتشار گزارش یهودی افراطی ساکن امریکا "دانیل پایپس -  Daniel Pipes" درباره کاهش نفوذ یهودیان در اروپا که نشانگر میزان هراسناکی یهودیان امریکا از افزایش شمار مسلمانان در اروپا می باشد ،هشدارهایی مبنی بر این که امریکا با نابود شدن مسیحیت اروپا بدست مسلمانان ،در معرض خطر واقعی است ،از سوی مراکز یهودی در سطح جهان صادر گشت .

در این گزارش که "مرکز برنامه ریزی سیاسی ملت یهود" در سال 2007 منتشر کرده ،آمده است که تعداد یهودیان اروپا هرساله روند نزولی داشته و محله ها و تشکلهای یهودی در اروپا بدلیل مهاجرت و ذوب شدن در جامعه محل زندگی و نیز بدلیل سالخوردگی این یهودیان در حال ناپدید شدن می باشند و تا چند سال دیگر هرگز شاهد توده های یهودی در شهرهای اروپا نخواهیم بود
ادامه مطلب...

نظرات شما ()

نویسنده: nehad parsa جمعه 86 دی 14   ساعت 2:3 عصر


گسست های چهارگانه جامعه اسراییل - اسناد  

گسست میان عرب - یهود، قومی – طبقاتی ، مذهبیون و سکولارها و چپی ها و راستی ها امنیت این رژیم را تهدید می کند .
گسست در عین تلاقی و برخورد و همپایی در اذهان کودکی انسان
آسیب شناسی جامعه "اسرائیل" ما را به «فضاهای خالی» در درون این جامعه رهنمون میسازد که در طول زمان به صورت شکافهائی کم و بیش عمیق در آمده اند و لذا آینده این جامعه به میزان زیادی در گرو چگونگی این فضاها می شود.در مجموع ما چهار نوع شکاف و گسست را می توانیم در جامعه اسرائیل مشهده کنیم.

-گسست میان عرب - یهود

-گسستها قومی – طبقاتی

-گسست میان مذهبیون و سکولارها

-گسست میان چپی ها و راستی ها


 1-گسست عربی - یهودی

اگر چه دولت اسرائیل تلاش بسیاری به عمل آورده تا از طریق تحقیر فرهنگ عربی و امحای ظواهر آن، ترویج فرهنگ یهودی و جلب نسل تازه اعراب به سوی این فرهنگ(سکولاریستی)،آرمان و ایده آل خود را مبنی بر ایجاد یک جامعه کاملا یهودی تحقق بخشد،لیکن تا وصول به این مرحله راه زیادی در پیش است و هر سال ابعاد تازه ای از این شکاف آشکار می گردد.از جمله آثار ارزنده ای که می توان
ادامه مطلب...

نظرات شما ()

نویسنده: nehad parsa چهارشنبه 86 دی 12   ساعت 2:41 عصر

 

مهمترین رویدادهای فلسطین
در سال 2007

2 فوریه

شیخ رائد صلاح رئیس جنبش
اسلامی داخل خط سبز نسبت به اقدام جدید اسرائیل در تخریب مناطق جدیدی از باب
المغاربه در مسجد الاقصی و از بین بردن تپه ای خاکی که راه تاریخی حیاط دیوار براق
به مسجد بوده است ،هشدار داد .

8 فوریه

امضای توافقنامه مکه بین
جنبشهای فتح و حماس که مهمترین مفاد آن تشکیل حکومت وحدت ملی و انجام اصلاحاتی در
سازمان آزادیبخش فلسطین بود .

13 فوریه

استعفای اسماعیل هنیه نزد
ابومازن به منظور آغاز اقدامات لازم باری تشکیل دولت وحدت ملی و پذیرش استعفا از
سوی ابومازن و ادامه کار دولت استعفا داده بعنوان دولت مجری امور و مکلف شدن
دوباره هنیه به تشکیل دولت
ادامه مطلب...

نظرات شما ()

نویسنده: nehad parsa سه شنبه 86 دی 11   ساعت 10:45 صبح


2 آگوست

رایس وزیر امور خارجه
امریکا برای دیدار با ابومازن و سلام فیاض رئیس دولت موقت (مجری امور)وارد رام
الله شد تا مذاکرات حل نهایی مشکل فلسطین اسرائیل از سرگرفته شود .

6 اگوست

پس از سالها ایهود اولمرت
نخست وزیر اسرائیل برای دیدار با ابومازن وارد شهر "اریحا" شد تا مسائل
فیمابین را بررسی نمایند
ادامه مطلب...

نظرات شما ()

نویسنده: nehad parsa چهارشنبه 86 دی 5   ساعت 4:18 عصر

 

 

10ــ رویداد مهم جهان در سال 2007 میلادی

 

سال 2007 با همه حوادث و وقایع تلخ و شیرینش رو به پایان است اما این وقایع می‌توانند سرآغاز رویدادهای مهمی در سالهای آینده در جهان باشند.

           

 

برخی از مهمترین رویدادهای سال جاری میلادی به شرح زیر هستند:

 

1-روز 12 دسامبر روسیه حضور خود در پیمان نیروهای مسلح معمولی در اروپا (CFE) را متوقف کرد.

تعلیق در اجرای این پیمان، گامی بی‌سابقه در تاریخ معاصر روسیه بود. مسکو علت این تصمیم خود را چنین توضیح داد که پیمان CFE روز 18 دسامبر 1990 در پاریس توسط 16 کشور عضو ناتو و شش کشور عضو سازمان پیمان ورشو تا یک سال پیش از فروپاشی شوروی امضا شده بود و محتوای آن قدیمی شده و منعکس کننده تغییراتی نیست که پس از انحلال پیمان ورشو و توسعه ناتو در اروپا رخ دادند. در عین حال روسیه آمادگی خود برای ادامه دادن به مذاکرات با شرکای غربی برای تامین رژیم کنترل بر تسلیحات در اروپا را اعلام کرد.

 

2-روز 28 نوامبر در آناپولیس آمریکا کنفرانس بین‌المللی به اصطلاح صلح خاورمیانه برگزار شد که در آن نمایندگان بیش از 50 کشور حضور یافتند.

در این کنفرانس، "ایهود اولمرت" نخست وزیر اسرائیل و "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین توافق نمودند که پس از وقفه‌ای 7 ساله مذاکرات درباره حل مناقشات را از سر گرفته و سعی کنند تا پایان سال 2008 میلادی توافقنامه صلح را تنظیم کنند.

 

3-"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه روز 10 فوریه 2007 در کنفرانس امنیتی مونیخ عملاً بازگشت روسیه به عرصه بین‌الملل را اعلام کرد. بسیاری از کارشناسان این سخنرانی وی را بعنوان تغییر سیاست خارجی روسیه ارزیابی کردند.

رئیس جمهور روسیه در این کنفرانس مشکلاتی از قبیل بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی، تمایل به جهان تک‌قطبی و توسل به زور را مطرح کرده و فعالیت‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا را مورد انتقاد قرار داد. پوتین اعلام داشت که اکنون در جهان نظام حقوقی آمریکا به سایر کشورها تحمیل می‌شود.

 

4-اوایل ژوئن در نوار غزه برخوردی بین گروه‌های مسلح جنبش‌های فتح و حماس رخ داد و نوار غزه تحت کنترل حماس درآمد. پس از آن "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انحلال دولت وحدت ملی با حضور حماس را اعلام کرده و دولت جدیدی به ریاست "سلام فیاض" تشکیل داد. در نوار غزه همچنان دولت حماس به ریاست "اسماعیل هنیه" عمل می‌کند.

 

5-مسئله کوزوو حل نشد و توسعه آن در راستایی جدید است.

روز 19 دسامبر شورای امنیت سازمان ملل متحد تصریح کرد که مذاکرات درباره وضعیت حقوقی کوزوو که بین صرب‌ها و آلبانی تبارهای کوزوو تحت حمایت میانجیگران بین‌المللی برگزار شد، بی‌نتیجه پایان یافت. کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کردند که قصد دارند مامورین خود را به کوزوو اعزام کنند. روسیه خواستار ادامه مذاکرات بوده و "نقشه راه‌ها" را پیشنهاد داد.

 

6-تحت کنترل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سوخت هسته‌ای برای نیروگاه اتمی بوشهر به ایران تحویل داده شد.

طرفداران تحریم ایران، یعنی آمریکا و اتحادیه اروپا معتقدند که عرضه سوخت اورانیومی روسیه به نیروگاه اتمی ایران، نقض رژیم تحریم نیست.

 

7-منطقه شینگن توسعه یافت.

در منطقه جابجایی بدون ویزا روز 21 دسامبر کشورهای لهستان، چک، مجارستان، اسلواکی، اسلونی، لیتوانی، لتونی، استونی و مالتا پیوستند. یک هفته قبل از آن سران 27 کشور عضو در اتحادیه اروپا در لیسبون توافقنامه جدیدی درباره عملکرد این سازمان منطقه‌ای که باید جایگزین قانون اساسی اروپا شود را امضا کردند.

 

8-روابط بین روسیه و انگلیس وخیم شد.

پس از آنکه مسکو از تحویل "آندره لوگاووی" تاجر روس به لندن امتناع کرد که از سوی انگلیس متهم به دست داشتن در قتل "المساندر لیتویننکو" افسر سابق سازمان فدرال امنیت روسیه است، لندن در ماه جولای 4 دیپلمات روسیه را اخراج کرده و مذاکرات با مسکو در رابطه با تسهیل صدور ویزا را متوقف کرد. مسکو نیز در پاسخ چهار دیپلمات انگلیس را اخراج کرده و صدور ویزا برای مقامات انگلیس را متوقف کرد.

 

9-بحران حاد سیاسی در گرجستان پس از آنکه مقامات این کشور اپوزیسیون را به شدن تحت فشار قرار دادند، آغاز شد.

"میخائیل ساآکاشویلی" رئیس جمهور گرجستان روز 7 نوامبر وضعیت فوق‌العاده در کشور اعلام کرد و بدنبال آن انتخابات پیش از موعد ریاست جمهوری را برای روز 5 ژانویه 2008 تعیین نمود. در روابط تفلیس و مسکو بحران به وجود آمد: سه دیپلمات روسی از گرجستان به اتهام جاسوسی و دست داشتن در سازماندهی اعتراضات اپوزیسیون اخراج شدند.

 

10-بحران دراز مدت سیاسی در اوکراین بعلت رویارویی رئیس جمهور و پارلمان پایان یافت.

"ویکتور یوشنکو" رئیس جمهور اوکراین در ماه آوریل حکم انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمان را امضا کرد که روز 30 سپتامبر برگزار شد. در انتخابات حزب مناطق اوکراین به ریاست "ویکتور یانوکوویچ" پیروز شد، اما نتوانست ائتلاف حاکم ایجاد کند. در نتیجه نخست وزیری به "یولیا تیموشنکو" رسید. او که برای بار دوم نخست وزیری را بر عهده گرفت، اعلام کرد که قصد دارد درباره توافقات گازی با روسیه تجدید نظر کند.


نظرات شما ()

نویسنده: nehad parsa یکشنبه 86 دی 2   ساعت 5:56 عصر

نو محافظه کاران ؛ نظریه پردازان ویرانی دنیا

این مطلب درباره
گروهی روشنفکر مستقردر واشنگتن است که شمار آنها از صد یا دویست نفر فراتر نمی
رود. آنها طراحانی هستند که می خواهند امپراطوری امریکایی خود را برروی حمام خون ،
کشتار، مجازات و تروریسم بنا کنند
.

 

این داستان نظریه جنگل است که برخی افراد
انسان نما آن را از حیوانات به عاریت گرفته وبر اساس آن قتل ، غارت و ویرانی
را به عادتی برای بشریت تبدیل می کنند و هنوز خوردن طعمه ای به انتها
نرسیده و خون در میان دندان های درنده آنها مشاهده می شود ، دراندیشه خوردن
طعمه و قربانی بعدی هستند
.

 

*نومحافظه کاران چه کسانی هستند؟*

 

نومحافظه کاران ، یک گروه سیاسی امریکایی
است که طرفداران آن با ابراز
گرایش به مسیحیان تندرو و
راستگرا ، به قدرت امریکا و سلطه این کشور بر
تمام جهان می
اندیشند. البته آنها فقط سیاستمدار نیستند، بلکه نویسندگان
بانفوذ ، متفکران برنامه ریز و استراتژ، کهنه سربازان و گروهی از
فرهیختگان
بسیار تندرو از قشرهای مختلف فکری کنونی
امریکا درمیان آنان حضور دارند
.
آنها همچنین پیروتفکرات صهیونیستی هستند که دشمنی شدیدی
با اعراب و
مسلمانان دارند و روند سیاست خارجی
امریکا را در دوره جرج دبلیو بوش به دست
گرفته اند.
تفکر صهیونیستی به دنبال اجرای سیاستی است که بدون توجه
به هراعتراضی ،
استفاده از قدرت نظامی امریکا را برای
رسیدن به همه اهداف مجاز می شمارد ؛
چرا که به
عقیده نومحافظه کاران حقیقت و واقعیت تنها دراختیار آنان است و
با بهره گیری از قدرت سلاح خود می توانند بر همه نفوذ و تسلط یابند.اکنون
این موضوع به روشنی مشخص است که جناح نو محافظه کارآمریکا،ارتباط
محکمی با اسرائیل دارد و هم پیمان با تعصبی برای تل آویو محسوب می شود
؛ به
گونه ای که بیشتر سران ونظریه پردازان نومحافظه
کارازاندیشمندان یهودی
هستند.
برخی از کارشناسان عقیده دارند که ظهور جناح نومحافظه
کار، نتیجه اختلاف و
درگیری بین یهودیان میانه رو و محافظه
کار بر سر سلطه و تاثیر بر جهان بینی
یهودیان امریکا
بوده است
. نومحافظه کاران فقط دراعمال نقش و دیدگاههای خود جدید
هستند ؛ زیرا از زمان
تاسیس امریکا اندیشه
محافظه کارانه یکی از اصول ارزشی دراین کشور به حساب
آمده و اکنون
نیز تنها در سایه رویکرد و برنامه های سیاسی جورج بوش پسر و
برپایه اندیشه های خفته محافظه کاران ، اینگونه گروههای افراطی ظهور
کرده
اند.
جنبش نومحافظه کاران با خروج گروه زیادی از اندیشمندان
یهودی و راستگرایان
از حزب دمکرات در دوره جیمی کارتر پایه
گذاری شد که برنامه های چپگرایان
جدید را پذیرفت
، با تنش آفرینی علیه شوروی مخالفت کرد و خواسته های محافظه
کاران برای به خدمت گرفتن برخی از آنها در دولت خود را رد کرد.
محافظه کاران پس از آن ، با اتخاذ سیاست تندروی برای
درخواست تقویت توان
نظامی و مقابله با شوروی ، به حزب جمهوری
خواه گرایش پیدا کردند و در دوره
رونالد ریگان
که به ایده تنش آفرینی معتقد بود و انتقاد شدید چپگرایان از
فرهنگ امریکا را رد کرد ، سلطه آنها بر سیاست خارجی امریکا افزایش یافت.
از آن پس این محافظه کاران که گروهی جدا شده از حزب
دمکرات به شمار می
آمدند ، بدون آنکه در چارچوب حزب جمهوری
خواه قرار گیرند و یا یک گروه
سیاسی دارای
عقاید تعریف شده تشکیل دهند ؛ با نام "دمکرات های ریگان
" شناخته شده ، و در مراکز دانشگاهی ، پژوهشی ، رسانه ای و تبلیغاتی
پراکنده
شدند.
در همین مرحله " جناح نومحافظه کاران " شکل
گرفت ، درحالی که جنبش ها یا به
معنای دقیق
ترتغییرات فکری و سیاسی جامعه امریکا نیز فضای مناسب برای رشد
افکار و شکل گیری جناح فکری و سیاسی آنها ایجاد کرده بود.

ادامه دارد ...


 


نظرات شما ()

   1   2   3   4   5      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عملیات "زمستان داغ" غزه... نقش آفرینی جریان تندروی «مذهبی ! »
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
94917 :مجموع بازدیدها
2 :بازدید امروز
2 :بازدید دیروز
درباره خودم
آنچه گذشت ... - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
nehad parsa
فلسطین ،حزب الله ،سیاست ایران ، جامعه ایران ،سیاست امریکا ، جامعه امریکا ،سیاست اسرائیل ،جامعه رژیم صهیونیستی
لوگوی خودم
آنچه گذشت ... - مقالات آموزشی ،سیاسی، اجتماعی
جستجوی وبلاگ من
 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

لینک دوستان
صهیون پژوه
آوای آشنا

فهرست موضوعی نوشته ها
رژیم صهیونیستی[19] . خاورمیانه[13] . سیاست امریکا[12] . سیاست جهان[4] . سیاست ایران .
بایگانی نوشته ها
آنچه گذشت ...
زمستان 1386
پاییز 1386
اشتراک